Yıllar hızla akıp gitmeye başladı, “yeni bir yıl daha…” yerine “yeni bir gün daha…” diyerek, 365 kere bunu tekrarlamak yılı belki uzatır diye düşündüm. Buradan size yazdığım son yeni yıl kutlama yazımın üzerinden tam bir yıl geçmiş zira…

Her mevsimin kendine has farklı güzellikleri ve gereklilikleri olsa da ben yaz çocuğuyum, o nedenle de her yıl 21 Aralık akşamı sevinmeye başlarım, “yaşasın yaz geliyor !” diye. Şimdi penceremden dışarı bakıyorum, eskiyen yılın ilk karı düşmeye başladı İstanbul sokaklarına. Kar ve İstanbul, sıcak evinizin penceresinden dışarı bakarken hoş bir ikili olabilir ama doğanın katledildiği bu coğrafyada hem evsizler, aç ve masum olanlar için, hem de kamçıladığı trafik yoğunluğu, sel ve çamur nedeniyle çileli yaşam anlamına geliyor ki bu da  baharı ve yazı çağırmaya zorluyor beni.

2015 yılı boyunca şu anda baktığınız bu pencerede çok aktif olamadım, bunu bekleyen okuyucularım karşısında mahçubum. Eski yıl hiç seyahat etmeden geçip gitti, başka amaçlara hizmet etti, bu arada sevimli küçük aile ferdimizi, yol arkadaşımız Gümüş’ ümüzü bizden aldı ve tarihe gömülmek üzere. Yeni yıl için beklentiler yine yüksek. Çevresel yaşam koşulları umut kırıcı olsa da, her birimiz için iyi şeyler umarak sağlık ve mutluluk dilemek yine de yapılabilecek şeylerin en iyisi. Herşeyin gönlünüzce olmasını, yeni günlerin sağlığınıza iyi gelmesini ve huzur dolu zamanlar yaşatmasını diliyorum…

Erhan Ergün

Gümüş, 23 Nisan 1999-29Kasım2015

Gümüş Fransa, La Turbie’ de

 

 

